Znehodnocené peníze,  to je oč tu běží – řešením může být i válka

Znehodnocené peníze, to je oč tu běží – řešením může být i válka

znehodnocení dolaru

Z  poměrně nedávné historie víme, že k nesmyslnému řinčení zbraněmi došlo v souvislosti s působením idejí fašizmu, pak komunizmu a když už se tato neřádstva podařilo lidstvu potlačit a zdálo se, že válka Evropě nehrozí, ejhle a máme tu, téměř za humny, ukrajinský konflikt.

Příčiny válek

 

Počátky 1. světové války měly velmi podobný scénář, kterého jsme svědky dnes na Ukrajině. Střetly se v něm mocnosti v zápase o sféru vlivu, zdroje surovin, odbytiště a trhy. Obyvatelé HBosny a ercegoviny se nechtěli smířit s připojením svého území k Rakousko-Uhersku, kdy byli v odboji podporováni Srbskem, které nakonec vyslalo zabijáka, jenž následně spáchal atentát na Františka Ferdinanda d’Este. Během několika měsíců se malý srbský konflikt rozrostl do celosvětové války. A politici placení zbrojaři si mohli pogratulovat k dobře odvedené práci.

 

Druhá světová válka byla důsledkem velké hospodářská krize, jež zásadním způsobem ekonomicky oslabila velkou část států, čímž umožnila vzestup nacismu pod vedením  Hitlera a jiných totalitárních režimů v celé Evropě. Můžeme si položit základní otázku: Proč se tak stalo? Kdo umožnil neomezenou moc takovému parchantovi, jakým byl Hitler? Odpověď na tuto otázku není nijak překvapující. Byly to peníze. Peníze průmyslníků, které byly určeny k financování agresora, jenž k prosazení svých mocenských cílů potřebuje zbraně. Hodně zbraní. A tak zbrojní průmysl, s vírou v dobře vložený kapitál a s vidinou obrovského byznysu, poskytl Hitlerovi finance na realizaci budoucí vojenské agrese, která v lidských dějinách znamenala obrovský rozmach a prosperitu zbrojního průmyslu. Pokud si položíme otázku, odkud tento kapitál pocházel, odpověď zní takto: jeho velká část pocházela z USA.

 

I dnes je zbrojní průmysl (tedy výroba mechanizmů na zabíjení lidí) štědře financován ze státních rozpočtů zemí a soupeření o co nejdokonalejší zbraňové systémy nikdy nepřestalo a zřejmě ani nikdy nepřestane.

 

PROČ ?

 

Protože ekonomický potenciál, kterým zbrojařská mašinérie disponuje, je schopen zkorumpovat kohokoliv na této planetě.

 

Stačí se poohlédnout do nedávné minulosti, kde a jak byly rozpoutány krvavé konflikty bez jakékoli smysluplné (na pravdě založené) podstaty a uzákoněných pravidel- Irák, Afghánistán, Libye, Jugoslávie, Sýrie a stovky dalších, viz odkaz:

http://euserver.parlamentnilisty.cz/Articles/1099-200-let-terorismu-usa-prehledny-seznam-vsech-americkych-valecnych-zlocinu-teroru-a-valek.aspx

 

Spojené státy v podstatě válčí nepřetržitě již 200 let, i dnes mají stovky vojenských základen po celém světě a pod hlásnou korouhví světového míru neváhají mocné skupiny zapřáhnout své vazaly (vlády) do vojenské mašinérie a rozpoutat kdekoli na planetě jakýkoli vojenský konflikt, jen aby spustily spotřebu vyrobeného zbrojního arzenálu.

 

Ekonomická krize

Amerika, a nejen ta, je na ekonomickém dně a nový vojenský konflikt v Evropě může být pro Ameriku a zadluženou Evropu aktuálním řešením. Každá světová ekonomická krize doposud končila válkou. Padnou měny, dluhy zmizí, zbraně se spotřebují, odstraní se nepohodlní, lidstvo se smrskne o pár miliónů, zbrojaři si napakují kešeně a jede se dál.

 

Americe začíná jít o vše

Číně, Rusku a Japonsku došla trpělivost s upadajícím dolarem a řeší vzájemné obchody v jüanech a rublech.

Japonsko odmítlo Transpacifickou smlouvu – Trans-Pacific Partnership (TPP), která by umožnila USA zničit za pomoci nadvlády amerických korporací lokální ekonomiky, tak, jak se jim to povedlo například v Mexiku, kde se trh za pomoci liberalizace zcela otevřel a zdecimoval Mexickou ekonomiku.


Tvrdá rána pro dolar

Rusko zavádí novou měnu podloženou zlatem. Jedná se o ražbu zlatých mincí, tedy návrat zpět ke zlatému standardu – s emblémem dvouhlavého zlatého orla, jde o měnu, která se má stát světovou alternativou jak k americkému dolaru, tak k euru, a to prozatím při obchodování se zásobami energie. Je třeba rovněž zmínit současnou ruskou orientaci na dodávky zemního plynu směrem na Čínu a v neposlední řadě i na Indii, kde byly podepsány významné smluvní dohody. Hrozba Ruska, že zastaví dodávky plynu, pokud Ukrajina nezaplatí, se začíná stávat realitou.

 

Bezzubé sankce vůdčí Rusku

Amerika a zřejmě i papouškující Evropa nepochopila, že světovláda bezcenného dolaru končí a že ruský medvěd, který nebyl ve svých dějinách nikdy a nikým poražen, se s podporou Číny rozhodl opětovat úder za sankce kvůli anexi Krymu. Jak Rusko, tak Čína již delší dobu pracují na vlastním systému platebních karet a clearingových platebních center, a to z toho důvodu, aby se právě touto cestou vymanily z nástrojů sankcí používaných Západem.

 

Jaké důsledky bude mít nastolení zlatého rublu pro dolar a euro (potažmo pro Západ)?

Zřejmě katastrofální, neboť přinutí Západ k postupnému přechodu z dolarových mezinárodních plateb na zlatem krytý rubl a následně se projeví pravá hodnota dolaru, jakožto totálně znehodnocené měny, mající pouze cenu natištěného papíru. Současně Rusko s Čínou vnutí bankám celosvětově, spolu se zavedením zlatého rublu, participaci na vlastním SWIFTU a platebním karetním systému. Kdo participaci odmítne, nedostane ruský plyn a ropu, nebo ostrouhá na bankovních ziscích.

 

Co lze v následujících letech očekávat

  • Rusko a Čína se jako největší věřitelé Západu budou postupně zbavovat znehodnocených devizových dolarových rezerv a jejich ekonomický vliv poroste. Toto se již děje a zajímavostí je, že se do těchto prapodivných obchodních transakcí s dluhem zapojila až po uši zadlužená Belgie, kde sídlí Evropský parlament.  A, světe, div se, nic se neděje. Rating Belgie je stále na vysoké úrovni.
  • Nastane skokový nárůst inflace na dolarových trzích.
  • FED bude nucen zvýšit úrokové sazby, což bude mít za následek zhoršení splátek a úroků státního amerického dluhu, ale i dluhu amerických korporací a soukromých osob denominovaných v USD, nebo v měnách na USD navázaných- takto se projeví celkový úpadek kondice americké ekonomiky.
  • Vše bude mít drtivý dopad na všechny ekonomiky obchodující s dolarem, tedy i na Eurozónu.
  • V důsledku pádu kurzu dolaru se zlato dostane na svou reálnou hodnotu, která se může vyšplhat ze současných 1250 USD za trojskou unci na více jak desetinásobek.

To, co se odehrává na Ukrajině, je pokus o rozpoutání občanské války a není se čemu divit, že rusky mluvící občané mají obávaný strach. Profašistické, separatistické kruhy deroucí se k moci na Ukrajině nejsou v žádném případě zárukou pro klidné a bezkonfliktní soužití Rusů a Ukrajinců.

Pokud se na současnou ukrajinskou krizi podíváme na základě výše uvedených argumentů a ve světle falešné mediální masáže, že Rusko je ten agresor, který vše vyprovokoval, je asi na místě si ještě jednou připomenout, že USA se vším svým agresivním vojenským chováním operuje cca na stovce základnách na celém světě, na rozdíl od Ruska, které jich má jen pár.

Závěrem snad jen tato úvaha. Myslíte, že obyčejní Ukrajinci chtějí občanskou válku? To asi těžko. Lidé válku nechtějí, nechtěli ji ani nikdy v minulosti, tak kdo ji sakra chce? Ti co z počátku tleskali najatým žoldákům, házejícím zápalné lahve na policisty, dnes proti nespokojeným Ukrajincům na východě posílají armádu. Zdá se vám to normální? Taktika Západu nevyšla. Putin zabodoval a je silnější nežli dřív. Ukrajinci si mohou pomoci jedině sami. Pokud se do konfliktu zapojí západní mocnosti, skončí to se vší pravděpodobností katastrofou.

Na Ukrajině probíhá občanská válka. Jejím cílem je vtáhnout do ní Rusko a zabránit mu v krocích, které povedou k likvidaci dolaru a možná i eura. O to tady běží!

Jenže, kdo v uměle vyvolaném válečném konfliktu zabrání politickým, zbrojařským a dnes i bankovním psychopatům v použití nukleárních zbraní? Jejich zaslepenost v touze po moci a bohatství může tak, jako v minulosti již mnohokrát, přivést lidstvo jen k bídě a utrpení.  



O autorovi

Petr Havlíček
Petr Havlíček

Starosta, podnikatel a redaktor.

Další články

40 x komentář

  1. Rex 05/08/2014 - 22:49 at 22:49

    Vážený pane Havlíčku,
    souhlasím s napsaným článkem, je to naprostá realita, jen bych k tomu ještě dodal, že je již v tuto chvíli  Ukrajina naporcovaná/rozporcovaná ať mezi USA a EU vlivné skupiny (zejména naleziště ložisek břidlicového plynu na západě Ukrajiny, tak zejména v oblasti Donbasu kde se bojuje) . Vládnoucí lumpové Jaceňuk,Turčinov,Porošenko a další dostali již od těchto zahraničních petroolejářských  skupin zaplaceno a proto je jim jedno zda Donbas bude srovnán se zemí nebo ne. Dále lumpové Kolomojskij,Achmetov,Kučma a další kteří jsou vlastníci  Privat Banky, Alfa Banky …. vysáli všechny úspory prostých lidí , peníze firem a živnostníků a tyto peníze používají k placení najatých žoldáků ze zahraničí, samozřejmě že tyto peníze již nikdy zpět lidé a firmy nedostanou. Samozřejmostí je také pašování zbraní do EU, pan Timošenko si pro tyto účely založil i v ČR několik firem, aby se mohl podílet na ilegálních obchodech do EU a ČR mu k tomu ještě napomáhá.
    Závěrem, máte naprostou pravdu v tom, že Rusko neporazil ani Napoleon ani Hitler a jiní a ani v budoucnu nikdo neporazí,toto je dobré si připomínat a i zapamatovat.
     
     
     

  2. Martin 06/08/2014 - 08:41 at 08:41

    Ano, dobrý článek. Řekl bych ještě, že nezáleží jen na Ukrajině, ale na celé Evropě. Jde právě o nás na kterou stranu se přikloníme, jestli k americkému policejnímu státu a nebo ruskému klidu a rozvaze. Pokud si vybereme druhou cestu (podle mne správnou), potom musíme v klidu ustát i pád dolaru a vše se začne vyvíjet lepším směrem. Už nesmí dojít k zastavení probuzení lidstva válkou!!!

  3. Martin L. 06/08/2014 - 21:12 at 21:12

    Naprostý souhlas  s autorem článku. Naše zaslepenost Amerikou nezná mezí. Co je americké je nejlepší co je ruské je komunistické a špatné. Takhle se to tluče do našich hlav dnes a denně. Bohužel sposta lidí aniž by se zamyslela s takovou propagandou souhlasí. Je smutné, že stejný názor sdílí i naše vláda. Ta je navíc zaslepená politikou EU. Co v unii vymyslí tak my desetinásoně zveličíme a z doporučení uděláme příkaz. Padesát let se lezlo do zadku SSSR  , nyní lezeme do zadku USA,sami žít neumíme, musíme mít nějakého velkého bratra, který bude říkat co máme dělat. Po roce 1989 jsme přišli o většinu trhu v bývalém sovětském svazu. Jaký byl přínos pro naší ekonomiku?  Nehorázně jsme zbohatli a narostl státní dluh do strašných čísel.  Zmizela naše soběstačnost a schopnost vývozu. Považujeme za úspěch když se povede obsadit místo na trhu, které nám patřilo před rokem 89.  Uvalení sankcí vůči Rusku přijímáme s jásotem, protože to tak chtějí v EU.  Jsem zvědavý jak budeme jásat až se zastaví dodávka plynu a ropy z Ruska. Oni si Rusové taky dokážou vypovědět smlouvy a odvetná reakce na sebe nedá dlouho čekat. Jednomu zakážou dovážet jablka, druhému hovězí, dalšímu něco jiného. Oni se bez jablek  obejdou,ale nám se bude bez jejich surovin těžko žít.  Co nám pak nabídne USA? Jít si vydělat jako žoldák někam kde zrovna potřebují? Děkuji nechci. 

  4. Yeroslaf 06/08/2014 - 22:37 at 22:37

    Rusko se nestane nikdy velmocí, svůj obrovský potenciál nevyužije dokud bude na koni Putin. Protiamerické nálady jsou klišé. Chytří lidé kterých v Rusku už moc není odcházejí. Ekonomika má sílu Zemanových  nohou. Populace závislá na vodce, populace kde fasádu nahazují ženy, populace co žije v akváriu o 30 let zpátky, nemá budoucnost. Články na tomto webu jsou opravdu zajímavé, ale možná tak pro Václava agenta Klause. Zkuste tohle: http://www.kosmas.cz/knihy/102750/stret-civilizaci/. Přesná vize, která zapadá, zmiňuje se tam i o dnešním problému na Ukrajině. Problém není v USA , ale v terorismu proti kterému USA bojuju.

  5. Teodor 07/08/2014 - 00:35 at 00:35

    Podle cen v USA odhaduji dnes kurz dolaru 30-35 centu Eur. Jake kvalitni zbozi vyrabi USA, co je v Evrope nabizeno? Temer nic, a ty Microsoft produkty nejsou tez kvalitni, chci prestoupit na Linux. Pred nekolika dny jsem koupil 200 g. mandli z Kalifornie. Byly mezi nimi horke, ktere jsou jedovate. Tak jsem vse vyhodil. 
    Jednou jsem objednal specialni naradi na motor Lycoming u firmy Spruce (USA). Prisly spatne svarene zmetky. Bud to pro Evropu staci nebo to jinak neumi udelat. Podobne jsem dopadnul kdyz jem objednal software u jedne Anglicke firmy. Zaplatil jsem a neprislo nic.
    Dela-li nekdo reklamu anglicky, tak je to pro me upozorneni, ji ignorovat. Totez plati pro anglicke nazvy firem. Vidim za tim jen mozny podfuk.
    A kdyz je nekde napsamo „made in USA“ nebo „made in GB“, tak je to pro me varovani, tento produkt zasadne nekoupit.

  6. Asgard 07/08/2014 - 20:25 at 20:25

    Autor článku nezná fakta a v souvislosti s Hitlerem papouškuje jen lži kterýma nás krmí systém.Vůbec neví kdo byl tím kdo rozpoutal válku.V roce 1933 vyhlasila Judea ekono mickou válku německu a prostředníctvím svého tisku který židé skoupili začali štvát do války. Hitler vybudoval ekonomiku a odpoutal se od světového systému obchodu z kterého,už nemohli světové finance mít zisk.Vybudoval vlastní směnny systém. Například, když Německo vyrobilo zboží, které chtěla Argentina a Argentina měla obilí nebo hovězí maso, které chtělo Německo, tyto dvě země si jednoduše vyhotovily smlouvu bez mezinárodního prostředníka, který byl z celého procesu úplně odstaven. Opět tento systém, přímé směny bez dluhů nebo tržního deficitu, některé lidi rozčílil.Jedním slovem, Hitler rozbil převažující kapitalistický systém dluhů a lichvy, což jak víme, byla hlavní přičina druhé světové válce.Tím, že Hitler vytvořil rozdíl mezi produktivním kapitálem a spekulativním kapitálem, dostal se přímo do křížku s mezinárodními finančními kruhy, jejichž samotná existence byla nyní zcela ohrožena národním socialismem. Byly připraveny udělat cokoliv, dokonce zavést svět do další války, aby si udržely svou parazitickou existenci, jen aby ostatní země nenásledovaly národně socialistický příklad.Jeho první výzvou byla nezaměstnanost stejně jako obnovení zničeného zemědělství.Problém ještě ztěžoval fakt, že ekonomika Německa byla na dně. Německo postrádlo jakékoliv zlaté rezervy, nemělo žádné zahraniční úvěry a v ten samý čas muselo ještě platit zničující reparace. Situace se zdála neřešitelná.Ale to Hitlera nezastavilo.“Ok,” řekl si. “Nemáme zlato, ale máme pracovníky ochotné k práci. Ti budou naším zlatem.”Následně přišel s velmi jednoduchým řešením jak z tíživé situace ven. Odstartoval program veřejných prací: ochrana před povodněmi, opravy veřejných budov, soukromých rezidencí a stavba nových, budovní silnic, mostů, kanálů, přístavů, ale hlavně slavného autobahnu – prvním dálničním systémem na světě. Tak zapojil do práce celé miliony lidí.Jak jim za práci platil? Státní pokladna byla na mizině. Zahraniční bankéři nechtěli Německu poskytnout žádný úvěr.Hitler jednoduše obešel zahraniční bankéře a vytvořil svůj vlastní systém založený ne na zlatých standartech nebo na jiných cenných kovech, ale na produkci německého pracujícího jako takového. Tím představil pracovní standart.Takhle to celé fungovalo. Předpokládaná cena různých veřejných zakázek byla odhadnuta na 1 miliardu říšských marek. Byl tedy vydán přesný počet ne-inflačních směnek, jménem pracovní poukázky, které náklad pokryly.Pracovníci byli vyplaceni a se svou novou kupní silou začali utrácet v obchodech a podnicích po celé zemi, díky čemuž se vytvořilo více volných míst a zaměstnalo více lidí.S tímto podnětem se německá ekonomika začala obnovovat. Do dvou let byla nezaměstnanost jako hlavní problém eliminována a země byla zpátky na nohou. A vše se silnou a stabilní měnou bez dluhů nebo inflace.

  7. Dan 07/08/2014 - 20:43 at 20:43

    Je potreba na dnesni situaci pohlizet bez politickych predpojatosti. Ti, kterym mainstreem vnutil predstavu, ze Rusko je agresor, by si mel polozit otazku, jaky cil by tim Rusko sledovalo. Co by Rusko ziskalo, ze destabilizuje sousedni zemi… Rusko nic.  Ale panove z FEDu ano, o Ukrainu jim vubec nejde… Pouze a v prve rade  o zajem penez. Dnesni valky jsou pouze prostredkem…

    • Tomas 10/08/2014 - 18:26 at 18:26

      Co by tím RF získlala? Stejně jako na krymu, v gruzii a v čečně další uzemí …

      • Cico Ciciak 21/11/2014 - 02:39 at 02:39

        Ty si radšej zisti, ako sa Krym pripojil k Rusku a o čom bola vojna v Gruzínsku a v Čečensku!!! Rusi sa vždy hrali na svojom piesočku, to nie ako ussáci, čo majú 1000 základní v každej piči a napadnú hocikoho na míle od svojho pobrežia!!!

  8. Birkov 07/08/2014 - 21:19 at 21:19

    Proboha co to tady plácáte za blbosti. Konec dolaru, nová zlatá éra a hurá do války. Proberte se, tady nejste někde v Africe ani na blízkém východě, akorát přikládáte do ohně a blbnete slabší jedince..

    • Lex DRUID 08/08/2014 - 05:06 at 05:06

      „Proberte se, tady nejste někde v Africe ani na blízkém východě“  –  Tak přesně tohle si ukrajinci mysleli taky. A dofám, že nebudeš popírat, že Ukrajina je hned za hranicemi bývalého Československa.

    • Richard 08/08/2014 - 13:38 at 13:38

      Nelze než souhlasit. Představa, že dolar se zhroutí pod tíhou zlatého dvouhlavého orla je směšná. Tolik zlata, kolik je v oběhu amerických dolarů není možná ani v celé sluneční soustavě (při současných cenách), natož aby byl takový objem zlata v dispozici Ruska, či nějakého BRICSu. 

      • Aquaholic 31/08/2014 - 09:50 at 09:50

        Ale Rusové vůbec nebudou chtít směnit všechny bezcenné papírky. Budou chtít jen dluhopisy, založené na bezcenných papírcích, proplatit ve zlatě. Takže pro největšího dlužníka světa je to zlá zpráva, zvláště když se přidá největší věřitel světa… Neutěšujte se blábolením expertů a přečtěte si o zlatých zásobách USA a Ruska…

    • Cico Ciciak 21/11/2014 - 02:40 at 02:40

      No tak davaj!!! Chcem argumenty!!!

  9. Richard 08/08/2014 - 13:26 at 13:26

    Vedení války je ekonomicky a organizačně velmi náročná věc. Proto si myslím, že války nejsou důsledkem prosazování nějakých ideologií, nýbrž prosazováním zájmů několika mocných jednotlivců. Války je vždy něčí promyšlený a někým financovaný projekt, který politici a různí  vůdci jen na zakázku realizují. Financování a organizace válek je zajištěna na obou stranách současně, aniž by to kolikrát vůdčí ideologové tušili. Není možné, že by se lidé svobodně rozhodli vést ničivé a brutální války, o kterých vědí, že přinesou pouze utrpení a zmar. Vždy byli lidé (státy) promyšleně rozeštváni a následně k válčení donuceni, popř. zfanatizováni.

  10. xmart 08/08/2014 - 21:08 at 21:08

    Výborný článek pane Havlíčku, děkujeme. Plně souhlasím také s názorem pana Richarda výše.
     
    Jen bych doplnil jednu důležitou skutečnost, která umožnila vést všechny tyto války a je obsažena i v názvu článku – znehodnocené peníze. Výstižně to vyjadřuje výrok slavného ekonoma Lugwiga von Misese:
    „Bez přehánění lze říci, že inflace je nevyhnutelným prostředkem militarismu. Bez ní by zhoubný vliv válek na bohatství byl mnohem jasněji a rychleji viditelný – válečná únava by přišla mnohem dříve.“


    V době kdy peníze byly kryty komoditami musel stát, když chtěl vést válku, napřed na ni ušetřit. Nejčastěji se tak dělo výrazným zvýšením daní, což nebylo zrovna populární řešení, neboť obyvatelé státu se museli značně uskromnit, jen kvůli válce. Později se k financování války často používala inflační papírová měna vydávaná státem. Ta však měla většinou velmi krátké trvání v období míru, neboť lidé rychle poznali, že kupní síla těchto peněz značně klesla a přestali ji používat. V dnešní době se již obyvatelé státu vedoucího válku nemusí vůbec uskromňovat, mohou dokonce mít značné deficity a vést válku díky nově natisknutým penězům.
     

  11. Tomas 10/08/2014 - 18:29 at 18:29

    Nastudujte si ekonomiku zlatý standard neni zárukou ničeho a už vůbec ne nástrojem proti inflaci.

    • xmart 12/08/2014 - 04:04 at 04:04

      Nevím jak Vy, ale já se jí zabývám více než 7 let a bohužel aktuální neo(post)keynesyánská ekonomie je plná nesmyslů a bludů. Ono se není také čemu divit – když se vezmou 2 teorie s protikladnými předpoklady a jejich syntézou vznikne základ dalších chybných teorií viz. model vznik modelu AS-AD.

      Navíc nebyl zlatý standard a jako zlatý standard. 

  12. Honza 11/08/2014 - 11:41 at 11:41

    Opravdu pane Havlíčku smekám klobouk a mohu jen tiše závidět občanům, kteří mají tak chytrého a výborně se orientujícího starostu. Ale protože závist v mé povaze není, tak jim to přeji, však asi také budou chytří, když si vás zvolili, a jen mne mrzí, že já žiji úplně jinde a nikoho takto dobře zorientovaného jsem tu na kandidátkách zatím nepostřehl, a bohužel díky převažující jednoduchosti či nezorientování se občanů, i kdyby se tam někdo takový jako vy vyskytl, myslím, že by bohužel stejně zvolen nebyl. (Klatovy)

  13. Riwik 12/08/2014 - 21:29 at 21:29

    Škoda jen, že máte pravdu v tom co píšete. Také je pravdou, že v případě války, která by mohla přijít (tedy za předpokladu, že se nestane něco co by dokázalo upoutat celý svět jiným směrem – návštěva mimozemšťanů je pravděpodobná asi jako, že se před Vámi zjeví Bůh), to odskáčeme my a je jedno jaké máme názory nebo co si myslíme. Rozhodovat budou jiní a ti hlavní, kteří drží otěže, tak ti vydělají. Obávám se však, že v 3. světové válce by se opravdu výrazně zredukovala naše populace, ale to nic nemění na faktu, že čím méně lidí, tím více surovin a bohatství připadne velkým rybám. Je až příšerná představa, že na úkor vlastní smrti pomohu lidem, kteří žijí jen pro peníze i moc a kteří určují směr, který se může silně rozcházet s pohledy obyčejných inteligentních lidí a lidí jako já, kteří žijí pro život, nikoliv pro zelený či jakkoliv jinak zbarvený papír s názvem peníze. Potřebujeme je, ale ne tak aby stály nad systémem a řídili naši Zemi – už se tak stalo a to je na tom to smutné. Někdo by řekl, že svět řídí mozky inteligentních lidí. Pravdou je ovšem opak a to co řídí náš svět je obyčejná portmonka či bankovní účet.

  14. looser 21/08/2014 - 08:47 at 08:47

    Přečtěte si knihu od guru zahraniční politiky USA Zbigniewa Brzezinského Velká šachovnice. Myslím, že tam najdete téměř všechy odpovědi na aktuální světové dění. Po přečtení bude také daleko jednodušší představit si další vývoj událostí. přeji hodně zdaru a čistou mysl.

  15. Ekonom 21/08/2014 - 16:39 at 16:39

    To je ale stupidní článek ! A hlupáci, co mu věří.
    Kdo zabral cizí území ? Snad USA ?

    • Bystroň Bystrý 25/08/2014 - 03:00 at 03:00

      Čo to meleš? Rusko zabralo Krym so strategického dôvodu a ešte tam bolo aj referendum. Určite mali na to väčšie morálne právo kvôli možnosti rozšírenia Nato základní k Rusku, než nejaká zasraná amerika, keď vtrhla do Iraku kvôli údajným chemickým zbraniam. A takých amerických fašoidných vojen by bolo minimálne tucet za posledných 50 rokov. Američania idú na to inak. Oni nezaberajú územia, ale zvrhávajú legitímne vlády a diktárov všade po svete a dosadzujú tam svoje proami bábky. A robia to aj tak, že cvičia a vyzbrojujú druhú stranu – „bojovníkov za slobodu“ hahaha proti režimom, ktoré im nezobú z ich smradľavej americkej paprče. Potom vydrancujú a zadĺžia národ cez americké banky, banksterov a korporácie. Kdeže zaberať územia. Čo si na hlavičku? To už dnes robí iba blb. Vieš čo to stojí udržať si také územie? Načo územie preboha, keď máš v národe dosadenú svoju bábku a prachy tečú správnym smerom hahaha…

  16. doktor 22/08/2014 - 21:20 at 21:20

    Tleskám Vám, opravdu super článek, který by se měl dostat k co nejvíce lidem aby konečně pochopili o co  jde na Ukrajině a přestali „žrát“ tu mediální masáž předkládanou našimi sdělovacími prostředky. Děkuji

  17. Milan 08/09/2014 - 01:59 at 01:59

    Největší evropská automobilka Volkswagen snižuje výrobu aut ve své továrně v ruské Kaluze, kde se vyrábějí rovněž vozy Škoda Fabia a Octavia. Důvodem je pokles rublu a reálných mezd v zemi. Uvedl to dnes německý časopis Automobilwoche.
    Dolar stoupá, euro se drží.
    Nějak mi to neladí s tímto článkem, asi tento článek nesedí, přání je otcem myšlenky, ale realita jde svou cestou.

  18. Bla 10/09/2014 - 11:17 at 11:17

    Tolko hluposti som uz davno necital ako uzvadza autor clanku. Urcite by som ho nechcel ako ekonomickeho poradcu ak nemam v plane skrachovat! V kazdom pripade som sa dobre zabavil a zasmial pri citani jeho predikcie vyvoja … :-)

    • doktor 10/09/2014 - 17:27 at 17:27

      Tak hlavně nezapomeň na tenhle článek až tě ten smích přejde….

    • Cico Ciciak 21/11/2014 - 02:30 at 02:30

      No tak davaj!!! Napíš svoj článok a vyvráť každé tvrdenie autora!!! Davaj!!! Čakám naň ty frajer!!!

  19. asics singapore online 02/06/2015 - 08:51 at 08:51

    asics singapore

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna *

Květen 2016
Po Út St Čt So Ne
« Dub    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Publikace jednotlivých redaktorů nemusí být vždy v souladu s názorem redakce.

Všechna práva vyhrazena ©Skutečnosti
IC: 01255355

Hledáme nové redaktory

Jestliže Vás baví psát články a zároveň disponujete znalostmi některého z našich segmentů, budeme rádi, když nás kontaktujete na adresu redakce@skutecnosti.cz
Možná hledáme právě Vás!

V případě zájmu o nabídku inzerce nás kontaktujte na totožný e-mail.

Top