VW T2: Zcela nové Bulli-Modely z Brazílie v Bavorsku

VW T2: Zcela nové Bulli-Modely z Brazílie v Bavorsku

VW Bulli

 

VW T2 -3 VW T2 -8

VW Bulli T2 je vlastně anachronismus na kolech – a kult současně. Jednomu bavorskému prodejci aut se podařilo importovat 25 exemplářů z poslední brazilské produkce. A ty budou nyní prodány.

Zcela nový oldtimer zní jako paradox, ale v tomto případě je to pravda. VW Bulli T2 se dá technické stránce přirovnat ke škrabce na brambory, opticky pozdrav na Hippie-éru, ale přesto jako kult s velkou skupinou fandů. Poslední modely vyběhly z brazilské VW továrny v Anchieta v São Bernardo do Campo v prosinci 2013. A nyní stojí 25 těchto kousků v Bavorsku na prodej. Jsou to jediné exempláře v celém Německu; a díky mnoha trikům je dovezl jeden obchodník s auty – vlastně obchodník se značkami Toyota a Dacia.

Pro posledních 1200 exemplářů „Last Edition“ se ozvalo během jedné hodiny 35.000 zákazníků. Bavorská firma musela být velice aktivní, aby se na svých 25 kusů vůbec dostala. Nakonec se to podařilo přes jednu loděnici, platba předem a garance, že transport do Evropy provedou oni. Vše ostatní je tajemství. Jak znám Jižní Ameriku tak vycházím z použití vitaminu „K“.

V posledních dnech dorazily nové „oldtimery“ do Bavorska – na místě to vypadá jako na sjezdu starých aut než u prodejce nových. Dva exempláře se prodaly hned z transportéru a každým dnem stoupá počet zájemců.

 

Horentní cena, chudá výbava

Když jsem se dozvěděl cenu, tak se mi zamotala hlava: 47.500 Euro stojí tento T2 v dvoubarevném provedení. Vzadu bručí 1,4 l čtyřválec, který umí jak benzin, tak ethanol a operuje s výkonem 78 PS a točivým momentem 123 Nm. K tomu dostanete ještě čtyřrychlostní převodovku, bílé pneu a hezké příslušenství jako dvoubarevná sedadla, záclonky, CD-Radio a plaketu s výrobním číslem auta.

VW T2 - 10 VW T2 - 11 VW T2 -5 VW T2 -7 VW T2 -9

Ale jednoduše nastoupit a odjet není možné. Auto T2 nelze v Německu jako nové přihlásit. Chybí mu tříbodové pásy na zadních sedačkách a ABS, motor nesplňuje normu Euro 5. Bylo by třeba nákladných úprav.


Nebo okliku přes Velkou Británii. Na tomto EU-skeptickém ostrově jsou zákony volnější a T2 z Brazílie se tam dá přihlásit. Pak může následovat reimport do ostatních států EU, kde může být přihlášen.

 

„Ježíš mě volá“ – bez Airbagu a ABS

V Německu vyráběl Volkswagen T2 od roku 1967 do 1979; na samém počátku stál nový model 8590 marek, zachovalé exempláře se handlují dnes až do 20.000 Euro. V Brazílii se vyráběl od roku 1975 do prosince 2013 a patřil ve statistice přihlášení vždy k první desítce. Oficiálně se jmenoval T2 v Jižní Americe VW Combi, neoficiálně mu ale říkali „Jesus me chama“, česky „Ježíš mě volá“. Byla to narážka na mizernou bezpečnostní ochranu.

A to znamenalo definitivní konec tohoto modelu. Od roku 2014 musí mít všechna auta v Brazílii ABS a Airbag. Poslední se nedá do auta instalovat kvůli konstrukci přední části karoserie. Jedná se o trest smrti ve jménu bezpečnosti silničního provozu.

© Copyright by skutečnosti.cz

Všechna práva vyhrazena



O autorovi

Další články

2 komentáře

  1. stern 25/01/2015 - 20:19 at 20:19

    Pořád se uvažuje o automobilu jako o smrtonosné věci… ale já si myslím, že je to přístroj na dopravu. A proč by se měl při dopravě někdo zabíjet? Proč se nevyloučí z dopravy ti, co způsobí nehodu – naopak jsou hýčkáni pojišťovnami, opraváři, prodejci nových vozů a fabrikami na díly i nová auta. Dokonce v TV se jeden takový zločinec bouračkou i chlubí!!!!

  2. Ivan 27/01/2015 - 07:13 at 07:13

    Nezabíjí automobil, ale řidič. Vynechám li zcela ujedinělé případy náhlých technických závad na brzdách či řízení, které nemohl řidič zjistit při běžné prohlídce či podle projevů vozidla během jízdy. Stejně tak by povinné pojištění (povinné ručení) nemělo být spojeno s vozidlem, ale s řidičem. Jezdíš bez nehod? Platíš třetinu. Přizabil jsi někoho? platíš trojnásobek. Máš řidičák a nechceš platit? Dáš ho do depozita. Chytili tě bez řidičáku? Doplatíš pojištění deset let zpátky. Jak prosté.

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna *

Top