Pampers-pleny: Ochránci spotřebitelů kritizují skryté zdražování

Pampers-pleny: Ochránci spotřebitelů kritizují skryté zdražování

Skryté navýšení cen: Typická americká strategie podvodů u Pampers a spol.

Jistě není tento systém doménou jenom Američanů, jisté ale je že tento „chytrý“ systém přišel z USA do Evropy a ostatního světa jako i fast food a žvýkačka.

Méně plínek, stejná cena. Ochrana spotřebitelů v Hamburku kritizuje skryté navýšení cen u značky Pempers. Balení jsou skrytě o 11 % dražší.

Nadnárodní koncern spotřebního zboží Procter & Gamble snížil opět počet plínek v jednom balení – cenu ale nesnížil. K tomuto výsledku se dostala agentura pro ochranu spotřebitelů v Hamburku kontrolou nabídek v různých obchodech. Agentura označila plíny značky Pempers „Skrytým podvodem měsíce“.

Tímto skrytým navýšením ceny, s novým vzhledem balení, jsou nabízeny Pampers-sorty New Baby, Baby-Dry a Active Fit. Tím se srazil počet plen standardního balení Baby-Dry velikosti čtyři z 34 na 31 kusů. S tím související Jumbo-Pack má místo 84 už jenom 78 kusů plen. Obvzlášť silně zredukoval Procter & Gamble u velikosti tři a čtyři u balení Active Fit. Skryté zdražení podle balení dělá až 11 procent.

 

Poslední skryté zdražování americké firmy Procter & Gamble leží jenom rok zpátky. Tyto triky mají svoji metodu, u Baby-Dry plen velikosti čtyři se počet kusů podle agentury za posledních osm let krokově snížil ze 47 přes 44, 40 a 37 na 34 v roce 2013 až na 31 kusů. Na základě kritiky se začne ale měnit označení produktu, vytvoří se nová vyšší cena s nějakým počtem kusů a divadlo s plouživou redukcí počtu kusů při stejné ceně pokračuje. Také se používají u Procter & Gamble v každém státě jiné strategie, což porovnání co do počtu kusů a ceny mezi státy stěžuje. Dalším trikem v cenové manipulaci jsou tzv. multi balení typu Jumbo nebo měsíčního balení.

Nadnárodní koncerny mají v popisu práce neustále navyšovat v zájmu svých akcionářů zisky. To se děje čím dál sofistikovanější formou. Na strategiích podvodů na zákazníka se podílí vysoce placení experti marketingu. Výsledkem jsou často velká balení s malým obsahem nebo produkty kdy je obsah doplněn vzduchem, aby dělal dojem odpovídají velkému balení. Spotřebitel je u nadnárodních koncernů vždy okrádán. Jedinou obranou je takové výrobky bojkotovat.

Mezitím už konsumním systémem silně degenerovaná  česká společnost nemá chuť, natož pak odvahu se uskrovnit a různé předražené produkty striktně bojkotovat. Sice se pohybují životem převážně jako unavené stádo nadávajíce na politiky, EU, imigranty a jinak, nejsou ale schopni reagovat na podvody nadnárodních koncernů tím samým způsobem jako když řvali na Václavském náměstí „Havel na hrad“. Přitom je to tak jednoduché, přestat takové výrobky kupovat, bojkotovat je většinou národa a budete vidět co se bude dít. Jde vlastně jenom o to se na nějakou dobu uskrovnit a některé věci si prostě umět odříct. Hlady byste kvůli tomu jistě nezemřeli.

Uvedu malý příklad ze sousedního Německa. Na rozdíl od historických okamžiků v dějinách se ale v mnoha případech jejich neskonalá disciplína projevuje jako ohromná síla. Na moři došlo před mnoha lety ke katastrofě ropné plošiny Shell. Koncern hodlal ropnou plošinu potopit do moře. Výdaje by prý byly příliš vysoké. Protesty veřejnosti a Greenpeace zahájily kampaň aby se tak nestalo, aby byla odtažena na pobřeží a odborně recyklována. Občané Evropy přestali u Shell masově tankovat a firma kapitulovala.

V jiném případě se jednalo o kartelově domluveném nárůstu cen za benzin. Německý automobilový klub ADAC vyzval občany aby netankovali u určitých koncernů, myslím že šlo tehdy o firmu ARAL, ESSO a FINA. To také zabralo a během několika dní se ceny vrátily na původní výši.

Zahraniční kapitál má v popisu práce produkovat zisky, čím víc tím lépe pro akcionáře. Desetiletí se nadnárodní koncerny dívaly závistivě na olejářské koncerny které upravovaly ceny podle prázdnin, nebo doby dovolených vždy směrem nahoru. Teprve v posledních letech si uvědomily jací byly hlupáci a začaly se přizpůsobovat trendu. Jako první začaly rozjíždět cenovou ruletu energetické společnosti, následovali vodohospodáři, plynařské společnosti a nyní se připojily i potravinářští giganti – a jejich excelence Pempers. Prakticky se jedná jenom a pouze o segmenty denní potřeby které jsou součástí běžného života. Naopak to co člověk nepotřebuje je elektronika, ta upadá vzhledem k přeplněným trhům a problémům s odbytem.

Podle výmluv olejářských koncernů ze 70-80-tých let se ostatní koncerny naučily používat ty samé stupidní výmluvy – pouze v bledě modrém provedení. Vodohospodáři hlásí latentní nedostatek vody a špatnou infrastrukturu potrubí, energetici poukazují na problémy se sítěmi, solárními a větrnými elektrárnami které jim komplikují život a které vše prodražují, plynaři to svádějí na skutečnost že je plyn z Ruska pod embargem a konečně potravináři dávají vinu Číně která si místo čaje oblíbila evropské mléčné výrobky. Jeden by se z takové stupidity plácal smíchy do stehen.

Lidé vzpamatujte se! Bojkotujte máslo půl roku, bez něj se při troše dobré vůle obejdete. Nekupujte plíny a nahraďte je hadrovými. Nekupujte drahá auta plná poruchové elektroniky a vyžadujte jednoduché auto které bude sloužit dostat se z bodu A do bodu B. Stejně pořád jenom stojíte ve frontách. Jezděte víc MHD, Česká republika má jeden z nejlepších systémů. Nekupujte předražené a méně kvalitní potraviny z dovozu, bojkotujte je určitou dobu a uvidíte jak pozitivně se to na vaší peněžence projeví. Když se obraty koncernů propadnou, tak začnou padat i ceny.

 

 

 


O autorovi

Další články

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna *

Top