Je  Ukrajina historie, prohra západu, aneb jak vypadá „sviňský žurnalismus“?

Je Ukrajina historie, prohra západu, aneb jak vypadá „sviňský žurnalismus“?

Ruská vlajka

Upozorňuji, že se tohoto výrazu ve vyspělých státech západní Evropy běžně užívá. Je to popis toho, co se právě děje. Doporučuji se nad prezentací naší TV stanice ČT24 o Ukrajině pořádně zamyslet. Mimo jiné stojí za zmínku i včerejší večerní reportáž na Primě o Matějské pouti v pražské Stromovce. Dozvěděli jsme se, že čtyřčlenná rodina tam zaplatí 3.000 Kč. Má to být varování, aby tam lidi nechodili, nebo to bylo jasné znamení, že se nám daří tak dobře, že tam lidé nechávají tolik peněz jako na Oktoberfestu v Mnichově? ČT hlásila 1.500 Kč a Nova zmínila opatrně jenom „několik tisíc“.

 

Média na celém světě následují jako stádo ovcí jenom jeden směr, ten ukrajinských nacionalistů, kteří převálcovali hrstku dobrých Ukrajinců, kteří demonstrovali na samém začátku proti korupci. Taková linie byla politiky vhozena zcela bez rozmyšlení do prostoru – a to se slepě následuje. Nikdo nerozebírá ani neanalyzuje situaci. Žurnalismus se propadl do jednosměrného chaosu. K tomuto stádu patří i nejhorší publicistická stanice v ČR a to je ČT24. Redaktoři ve studiu zvou do studia experty, politické odborníky a populisty všeho druhu, kteří vedou cílenou propagandu. Redaktor Karas nám propláchl mozek z hranice na Krymu, že prý se dál nedostal a že je vše uzavřené a kontrolované. Tím nám chtěl naznačit, že válka je na spadnutí. Nezapomněl upozornit ani na polní kuchyni, kterou tam viděl. Zaorálek nám právě vysvětlil, že na Krymu není bezpečno a že ho tahala žena za rukáv, aby ji pomohl. Zaorálek je směšný, k politování a ze zoufalství předvolal ruského velvyslance, aby mu vyjádřil svoje obavy. Přitom by telefonát nebo mail úplně stačil.

 

A Zemanovo přirovnání k situaci v ČSSR 1968 bylo jenom prohlášení senilního dědy, který nemá v otázkách nějakých přirovnání vůbec v hlavě pořádek. Kdyby zmínil ve stejné souvislosti také Irák, severní Afriku, Afghánistán, Vietnam a jiné, tak bych mu rozuměl více. Nebo kdyby připomněl, že jsme ve stejné situaci jako 1968, kdy nám také západ nemohl pomoci, protože by narušil kartelovou dohodu o sféře zájmů.

 

Nejsem zrovna absolutním příznivcem Ruska, ale s propagandou médií zásadně nesouhlasím. Další zajímavostí je skutečnost, že se mnoho států do věci vůbec nemíchá. Není to jejich problém. O Skandinávských zemích se vůbec nemluví, včetně Dánska. Ale Zaorálek se chová jako zástupce nějaké velmoci.

 

Typický příklad uvedu návštěvy ministrů zahraničí EU států, které půl roku Rusko obcházeli. To vedlo k dnešnímu vývoji situace. Chybí vedoucí ruka. Chaos v Kyjevě bude ještě nějakou dobu trvat, pak se Ukrajina rozdělí – na prozápadní část, která bude trvale viset na kapačce EU a na ruský satelitní stát včetně Krymu, který musí Moskva vypiplat. Toto byl vynikající výkon, pane Steinmeiere a Barroso.

 

„Co si myslí západ, je Putinovi zcela jedno“. Tak zní citáty médií. Putinovi musí být jeho image úplně lhostejný, jako svého času G.W.Bushovi, který zahájil válku v Iráku na základě lží. Ve skutečnosti má Putin hodně důvodů západu nedůvěřovat. Kousek po kousku se ruské zájmy odlamují, NATO stojí skoro před dveřmi k ruské hranici. To nemůže ruský prezident přehlížet. Pokud přijde ještě o Ukrajinu, tak ztratí i černomořský přístup k moři. Z pohledu Ruska je to nepřijatelné. To, že politici EU tyto vedlejší efekty přehlíží, důkaz jejich diletantismu. EU emisaři jednají jako koně s klapkami na očích, chtějí předehnat USA a Ukrajinu geopoliticky ovládnout. Na Ukrajině by mělo dojít k rychlým volbám, protože několik tisíc demonstrantů nemůže rozhodovat o vůli 45 milionů obyvatel.


Západ propásl příležitost mluvit včas s Putinem a současně neodhadl správně elementární zájmy Ruska. Média zachraňují politikům, co se dá. Redaktor Karas, ČT24, ministr Zaorálek a prezident Zeman jsou zvláštním příkladem polit-mediální propagandy. Dnešnímu rozhořčení západu se dá sice rozumět, rozhořčení není ale na místě. Připomeňme si jenom přátelský postoj během oddělení Kosova od Jugoslávie. Nic jiného se neděje na Krymu, kde je převážná většina ruské příslušnosti. Také v Gruzii je klid od té doby, kdy Rusko zasáhlo.

 

Redaktory ČT24, jejich hosty z řad politologů a analytiků je třeba litovat nad jejich ubohými komentáři. Nikdo z nich nedokázal upozornit na klasická pravidla ochrany zájmů. Ta jsou rozdělena do sfér zájmů a všichni to respektují. Je to podobné nadnárodním koncernům a kartelovým úmluvám. V roce 1956 potlačilo Rusko občanskou válku a pokus o revoluci v Maďarsku. V roce 1968 v ČSSR. Před několika lety proběhl válečný konflikt v Gruzii. Mimo protestů ze západu, mazání šlehačky a krásných obrázků se nic nedělo. Napínavou otázkou zůstává, zda si revolucionáři toto v Kyjevě uvědomili, nebo zda si naivně snad dokonce i mysleli, že jim někdo ze západu pomůže víc než verbálními sliby. O inteligenci a vzdělanosti těchto lidí si dělám vážné starosti, minimálně od té doby, co zakázali na Ukrajině ruský jazyk. Teprve když jim západ nařídil to zrušit, tak nebyl zákon podepsán.

 

Na druhé straně váleční štváči Bush, Rumsfeld, McCain a spol. napadli Irák na základě informací dalšího blázna Blaira. Informace byly falešné, Rusko se do konfliktu vůbec nevměšovalo. Bylo to jaksi mimo jeho sféru zájmů. A předchozí válku Irák-Irán si poctivě rozdělili. Rusko podporovalo Irán a USA dodávalo zbraně Iráku. To samé v severní Africe a v Egyptě. Rusko se také nevměšovalo, protože USA tam chránila svoje zájmy už desetiletí.

 

Jiná situace je v Sýrii. Pokud to někdo sledoval, tak si musí vzpomenout, jak okamžitě vyskakovala EU a USA. Výhrůžky stíhaly výhrůžky sankcemi a vstupem do války a co všechno. Po nějaké době všechno ochablo, Rusko zasáhlo diplomatickou cestou a dnes o Sýrii po třech letech pomalu neslyšíme. Přitom se tam válčí dál, jako by se nechumelilo. EU a USA se nenápadně a bez velkého poprasku stáhli do ústraní. Uvědomili si, že by jednali proti kartelové dohodě sféry zájmů. Když si vzpomenu na populistické exhibice našich vysokoškolských expertů z univerzit, politologů a redaktorů ČT24, tak je mi smutno.

 

Dalším hráčem na trhu zájmů je Čína, která s jednáním Putina naprosto souhlasí. I s tou se zachází velice opatrně. USA slíbila Taiwanu ochranu, ale kdyby si Čína usmyslela Taiwan anektovat, tak by se Američané s tím museli spokojit. K válce by nikdy nedošlo, jenom by si ti šaškové v Pentagonu museli nějak vymluvit. Výhodou je, že Čína nechce Taiwan anektovat násilím, ale dohodou, jako to bylo v případě HongKongu.

 

A šéf NATO? NATO je obranné společenství a pokud vím, tak nebyl napaden žádný stát EU. Znamená to tedy, že jejich vyjadřování a zapojování do konfliktu je minimálně zcestné.

 

Mediálně se reportuje jenom z pohledu EU/USA, kteří celou situaci rozvířili přes třetí jako v severní Africe, Afghánistánu, Egyptě a jinde na světě. Obvyklá taktika, jak se stalo i v roce 1989 v Československu. A na Ukrajině se tak stalo jenom proto, že se Janukovič přikláněl k Rusku a nepodepsal asociační dohodu s EU. Jedná se o expanzivní a konfrontační politiku EU proti Rusku, která schovává všechno pod kabát míru. Ale ten správný viník je kapitál/hospodářství a trhy. Když však EU, USA a NATO uvidí, že se nedá nic dělat, a oni to vědí už dávno, tak zmlkne a budou se zájmy Ruska muset akceptovat.

 

Když vezmu situaci na Ukrajině pod lupu, tak musím konstatovat, že problémy zasahují už daleko za hranici Krymu. Ve více než deseti ukrajinských městech dochází k masivním pro-ruským demonstracím. V Charkově, Luganze, Dněpropetrovsku, Oděse a jinde visí na regionálních parlamentech ruské vlajky. Jednotky Berkut nejsou nejenom rozpuštěné – jak hlásala naše média – ale jsou ještě posílené. Na Krymu dostávají policisté ruské pasy.

 

 

Jsem hluboce rozhořčen přes zpravodajství Reuters, AFP, AP, ČTK, DPA a ČT24. Během reportáží, kdy byli demonstranti označováni jako opozice, byli obyvatelé Krymu nazýváni jako milice a paramilitaristické elementy. Také nikde neuvádějí, že ukrajinská opozice táhne venkovem s těžkými kulomety. Vyhrožují politikům a jejich rodinám. Vím to velice dobře, máme v Nikolájevu našeho zpravodaje. Extrémisti tam srazili z mramorového podestu přes protest občanů Lenina. Neměli by mít také rusové svoje práva?

 

Kdo dnes ještě věří, že existuje nějaká forma to celé zvrátit, tomu není pomoci. UKRAJINA JE HISTORIE. EU a USA se nedá věřit. S opozicí byla podepsána dohoda, kterou opozice ani západní diplomatičtí břídilové nedodrželi. Proto musel Putin nastolit fakta a cesta zpět neexistuje. Putin to dotáhne do samého konce, i kdyby se západ postavil na hlavu. To je skutečnost, kterou si zavinili demonstranti proti korupci, kteří se nechali na Majdanu převálcovat hrstkou nacionalistů a nechali si původní ideu od nich ukrást. Za tuto prohru mohou děkovat světovým médiím.

 

Fazit: Mediální divadlo a proplachování mozků, včetně fám všeho druhu, mají jenom odvést pozornost od problémů EU a USA. Jedná se o regionální konflikt, kterých máme na celém světě mnoho. Putin si to vyřeší po svém, to vědí všichni politici. I tak se chovají před svými národy jako ubozí velvyslanci míru. Výdaje pro daňové poplatníky budou gigantické. Dopadne to přesně tak, jak popisuji. A bude se čekat na další konflikt, aby se celé politicko-mediální stádo přesunulo jinam. A až to všechno skončí, tak budou lézt Rusku všichni zase do ….., – no vy víte kam. Bez Ruska a Číny je celá Evropa ekonomicky v… – no vy všichni víte kde.

 

© Copyright by skutecnosti.cz

Všechna práva vyhrazena



O autorovi

Další články

15 komentářů

  1. Štěpán 03/03/2014 - 21:05 at 21:05

    Co je na tom nejhorší? Na jiném portálu byl odkaz na youtube combat 907, sice nejsem demokrat v dnešním slova smyslu, ale tohle je docela silná káva.

  2. Štěpán 03/03/2014 - 21:09 at 21:09

    Trochu oprava, bez mezery combat907.

  3. nick 03/03/2014 - 21:19 at 21:19

    Podle mě se mýlíte. Jistě to nejsou diletanti. Jen je jim ukradená nějaká Ukrajina, otroků je všude dost. Je potřeba protlačit vlastní zájmy.

  4. JiriC3 03/03/2014 - 21:48 at 21:48

    Ano, souhlas. V tomto ohledu jsem podobně reagoval na E15, na EU listy. Jen doplním, nelze vůbec srovnat s rokem 68, kdy jsme byli vázáni v RVHP, ve Varšavské smlouvě a měli jsme závazky. Ekonomicky byla svázána RVHP těsně, výpadek jednoho byl hned hrozbou pro druhé. To je třeba započítat. Jinak zcela a plně souhlasím. A CT 24 je hrozná. Ba ještě horší. Dnes ráno redaktorka ČT tvrdila, že se Putin naštval, protože demonstranti zkazili závěr OH v Soči. K tomu těžko co dodat.

  5. Je Ko 04/03/2014 - 09:02 at 09:02

    Vcelku zajímav čtení, ale spíláte tu do slepých novinářů a sám jste zcela očividně jednostranně zahledeny. Věta : Chaos v Kyjevě bude ještě nějakou dobu trvat, pak se Ukrajina rozdělí – na prozápadní část, která bude trvale viset na kapačce EU a na ruský satelitní stát včetně Krymu, který musí Moskva vypiplat. – to myslim vystuhuje presne. Jak jsem napsal, par postrehu dobrych, ale vase tendencnost a proruskost je clankem prosaknuta jak hadr na podlahu. s nazory o CT24 vcelku souhlasim. Ale naopak nekde si protirecíte. Napríklad :Oděse a jinde visí na regionálních parlamentech ruské vlajky. Jednotky Berkut nejsou nejenom rozpuštěné – jak hlásala naše média – ale jsou ještě posílené. Na jednu stranu napisete ze ukrajinska mesta se sama pridavaji na ruskou stranu (coz je kravina, maloktery ukrajinec by chtel byt pod ruskem) a zaroven napisete, ze tyto mista ovladaji proruske brutalni vojenske, sice rozpustene, ale posilene jednotky. To to fakt nevidite? Asi nechcete. Takze na zaver : to co vycitate ostatnim delate sam, jen z druhe strany. Napriklad jednoznacnym FAKTEM je, ze rusko VOJENSKY OBSAZUJE JINY SUVERENNI STAT – to nemuzete poprit ani s kydama o historickych narocich, rusko ukrajinu uznalo a ted ji obsazuje.. To je fakt. To okolo je jen omačka. Duvody a priciny nechci rozebirat. Ale toto jsou FAKTA.

    • Hugo 04/03/2014 - 10:02 at 10:02

      Asi jste nečetl poctivě, já ano. Media hlásila, že jednotky Berkut jsou rozpuštěné, možná v kievě, ale redktor píše že to není pravda a naopak že jsou ještě posílené dobrovolníky. To že se ukrajinská města na východě a na jihu přidávají k rusku je svatá pravda. To tedy hlásí všechna světová media svorně. A jednu vaši větu jste úplně popletl.
      …ze tyto mista ovladaji proruske brutalni vojenske, sice rozpustene, ale posilene jednotky… Tak to jste složil dohromady asi z několika jiných blogů. Já to nikde v článku nenašel.
      Jinak je to super analýza a dokonce s perfektním vysvětlením k čemu tam dojde. Co chcete víc. Už to dál nemusíte sledovat, konečně víte dnes jak to dopadne. Máte problém, lítáte z jednoho blogu na druhý, chaoticky a rychle čtete a pak v tom máte bordel. Doporučuji pomalu a důkladně.
      Podle mého názoru není redaktor zaujatý, podle mého to jinak dopadnout nemůže, prostě popisuje to k čemu řízená a senzacechtivá media nejsou schopná. Tak to jste pokydal s vaším komentářem. Přemýšlejte víc o obsahu článku, protože vaše přání je jenom neuskutečnitelný sen. Prostě to přejete konec Ruska a k tomu přece nemůže dojít – ne kvůli Ukrajině.

  6. xmart 04/03/2014 - 22:02 at 22:02

    Dnešní finanční systém kolabuje a banksterům se již ani pomocí médií, jež ovládají, nedaří udržet iluzi, že vše je v pořádku. Bankovní kartel by se velmi rád zbavil odpovědnosti za tento kolaps za každou cenu. Dokonce i za cenu vyvolání 3. světové války – viz dění na Ukrajině. Pro bankéře totiž neexistuje větší požehnání než válka. Zároveň by to vyřešilo aktuální problém nasycenosti trhů, který se dnes řeší pomocí plánovaného zastarávání nebo akcí jako bylo šrotovné.

    Existuje však mnoho vlivných lidí, kteří se snaží vyřešit aktuální problém bez nutnosti válek nebo revolucí. Obě strany vědí, že systém je dále neudržitelný. Řešením této druhé strany by měla být globální změna směných poměrů (global currency reset). Který je podle někerých zdrojů plánován již na nejbližší týdny.

    Jak by měla tato globální změna směných poměrů pobíhat? V krátké době by měli všechny banky změnit kurzy všech měn. To může přinést jisté problémy a dají se předpokládat bankovní prázdniny na týden možná i dva, spojené se zatýkáním význačných členů bankovního kartelu.

    Jak se na to připravit? Vyberte si banky peníze na pokrytí výdajů na minimálně 2 týdny. Nakupte si také jídlo a pití na toto období a zůstaňte v klidu. Jsou-li mé zdroje pravdivé, pak spolu s odstraněním bankovní kabaly od moci, by se měla uvolnit i nadvláda nad médii, s pomocí kterých byl tento zločinný systém udržován v chodu. Média by měla konečně reportovat to, co se skutečně děje, místo propagandy a dezinformací sloužící pouze banksterům.

    Někomu to může znít jako pohádka, ale probíhající čistka mezi bankéři naznačuje, že něco velkého se blíží a čekají nás velké změny. A podobné informace mám z více nezávislých zdrojů. Jestli se tak opavdu stane, můžeme se těšit na započatí nového zlatého věku lidstva.

    • Hugo 04/03/2014 - 22:49 at 22:49

      Vás by měli stíhat za šíření poplašné zprávy a neustálé propagování stejných blbosti na všech možných blozích. Vy musíte být nemocný nebo nějaký scientolog nebo tak nějak. Všude mlátíte kolem sebe tím samým hnojem jako ti s tím koncem světa. Sice máte pravdu že se něco dít bude ale určitě ne to co propagujete. Postěžuji si na redakci aby vás nahlásili za rozšiřování poplašné zprávy .

      • xmart 05/03/2014 - 05:20 at 05:20

        Hm opět někdo komu není pohodlná špetka pravdy.
         
        Do nedávna byla manipulace ceny drahých kovů považována za konspiraci, dnes s přibývajícími informacemi je to přijímáno jako fakt.
         
        Stačí mít ty správné informace, používat mozek s umět si spojit 1 a 1. A nebát se říkat pravdu, třebaže může znít hodně nepravděpodobně. 
         
        Řídím se pravidlem Roberta Kiyosakiho „Být připraven na nejhorší avšak předpokládám to nejlepší“ Zásoby trvanlivějších potravin nejlépe na několik měsíců je jeden krásný příklad tohoto pravidla. Ono to dává i ekonomický smysl – levnější už nebudou. Kdykoliv může nastat třeba několikadenní výpadek elektické sítě, dovedete si pak představit, co se bude dít?
        Mít část peněz mimo banku je také důležitou součástí této strategie, jinak o ně můžete také velmi snadno přijít.
        A na to, že velká část států včetně USA je blízko bankrotu, také nemusíte být žádný raketový odborník. Naopak tzv. Global currency reset (GCR) je zajímavým začátkem řešení toho bordelu, kteří banksteři při své snaze o totální nadvládu nad světem nadělali.
        Jk se říká moc korumpuje a absolutní moc korumpuje absolutně. Jestli chcete být slepý a nadále ignorovat všechny ty hrůzné prostředky, které se proti nám používají k udržení těto nadvlády, klidně si dále žijte v iluzi nekonečného růstu pomocí tisknutí peněz. Reálná ekonomika však funguje trochu jinak. 
         
        GCR je opravdu jen počátek, lidé se budou divit, co vše se dozví, až se uvolní mediální prostor ovládaný bankovním kartelem…

        • Hugo 05/03/2014 - 10:28 at 10:28

          Takový kecy co píšete dyt vy věštíte konec světa jako nákej guru. Takový hovadiny. NIC SE NESTANE, maximálně se udělají reformy jako když tady vládnul Gotwald, odepíšou se dluhy a jede se dál. Ve stejným kursu jako peníze se propadne i zlato. Kdyby nebyly peníze tak umřou všichni hlady protože nebudou mít na jídlo. Vy jste nemocný člověk a blázen ještě k tomu. Vůbec jste nepochopil kde žijete a ještě vám nedošlo kdo tady má peníze a kdo ne. Děte se nechat kontrolovat k psycháči.

  7. xmart 05/03/2014 - 21:39 at 21:39

    Znáte takové krásné a velmi pravdivé dětské úsloví „Kdo to říká, toho se to týká?
    Já jen říkám, že podle všech skutečností nás čeká konečně konec nynějího zločinného finančního systému. A to je přece velmi pozitivní věc.
     
    K těm věcem, co se budou lidé divit, posílám jedno video. V Rumunsku to vysílají normálně v televizi, to by u nás zatím neprošlo.
     

  8. Vlado 09/03/2014 - 19:28 at 19:28

    Nadpis je uvodem otázek a odpovědí inženýra Ondráčka a jsem potěšen, jak je celá problematika kolem Ukrajiny zodpovězena. Jen v jedné věci  se liším od AUTORA. Nevěřím. že se Ukrajina rozdělí. To by se naobešlo bez krveprolití a k tomu snad nedojde.
     
     

  9. Pavel 12/03/2014 - 00:30 at 00:30

    Vlado, Ukrajina se už rozdělila. Nikdo na světě nedokáže dostat Krym opět pod Ukrajinskou moc. A t ostatní sice nemusí, ale pravděpodobně bude následovat. 

    • Hugo 16/03/2014 - 20:17 at 20:17

      Také si myslím, že má redaktor i vy pravdu. Jakmile odpadne Krym a bude se jim dařit dobře a to si dovedu představit tak je východní Ukrajina také ztracená. Peníze danových poplatníků z EU budou téct do ukrajinské armády, u nás se bude zdražovat a ukrajincům se bude vést ještě hůř než před tím. Ti magoři v politice jsou zaslepení tím jak dostat rusa do úzkých a to se nám všem nemusí vyplatit. Jak to tady jeden kolega napsal, Rusko nebude trpět NATO rakety za humny. Pochybuji že by Rus chtěl pokračovat dál na východ. Po Polsko a Slovensko je to pro něj o.k. Ale Ukrajina a Bílá Rus musí zůstat mezi tím volná jako pufer zona. Po tom co vím, a nejenom z tohoto vynikajícího servru, nebyl Putin vůbec konzultován a ti na Maidanu nedodrželi dohodu. Doufám, že západ dostane po papuli aby se nepletl do něčeho co neleží v jeho sektoru, tak Putinovi fandím. Když se Slovensko chtělo odtrhnout tak ti hlupáci na západě taky neprotestovali, v 68 také jenom blafali a nic dál a ted delají přímo kotrmelce jako splašení nebo odtržení ze řetězu, banda jedna zatracená. Nadělají víc škody než užitku. Doufám, že Putin nepovolí.

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna *

Top