Digitální technologie – naše zkáza?

Digitální technologie – naše zkáza?

Digitální technologie snižují spolehlivost vozů, varuje americký časopis

Technologie pro úsporu spotřeby, zejména pokročilé převodovky, spolu s digitálními multimediálními systémy zvyšují závadovost a snižují spolehlivost automobilů. Plyne to z každoročního průzkumu automobilové spolehlivosti, který zveřejnil americký časopis Consumer Reports.

Teslu model S vlivný americký časopis úplně přestal doporučovat.

Časopis kvůli snížené spolehlivosti například přestal doporučovat elektrický vůz Model S od firmy Tesla Motors. U vozů, které používají úsporné převodové technologie s osmi či devíti rychlostmi a dvěma spojkami, je podle průzkumu patrný „trend stále větších potíží“.

Tyto problémy srazily v pořadí spolehlivosti dolů vozy Honda, Nissan, Jeep a dalších značek. Řidiči u nich zaznamenali obtížné řazení, poruchy spojek a u některých těchto aut se musely převodovky během prvního roku vyměňovat i dvakrát, uvádí Consumer Reports podle agentury AP.

Akcie Tesly po zprávě klesly o deset procent

Nejspolehlivějšími značkami zůstávají čtvrtý rok po sobě japonské značky Lexus a Toyota ze skupiny Toyota Motor, které u svých nejnovějších modelů nechaly starší převodovky. První pětku doplňují značky Audi, Mazda a Subaru. Nejhůře dopadly značky Infiniti ze skupiny Nissan, Cadillac od GM, Ram, Jeep a Fiat ze skupiny Fiat Chrysler. Pozorně sledovaný průzkum hodnotil spolehlivost nejnovějších modelů 28 značek na základě odpovědí majitelů 740 000 vozů.

Majitelé vozů Model S byli sice spokojeni s jejich jízdními vlastnostmi, hlásili ale „celou řadu závad“, které se týkaly zejména hnacího ústrojí, nabíjecího zařízení a displejů na palubní desce. Problémy s převodovkami měl ale poslední dobou i Volkswagen se svými mnoha sesterskými značkami. Byly nespolehlivé, poruchové a VW svolával zpět do servisu desítky tisíc vozů.

Facit: Přetechnizované a předigitalizované dopravní prostředky všeho možného druhu, včetně desítek různých čidel a podpůrných prostředků, jsou vlastně pouze záměrem výrobců ke zvýšení tržeb a ochrany svých autoservisů. Dnešní automobily se už nedají opravovat na koleně. Jedná se o promyšlený systém jak připravit majitele auta o peníze. Po praktické stránce spadá dnes polovina řidičů každého státu k těm největším blbcům na planetě. Namísto aby používali auto pro pohyb z bodu A do bodu B, tak nás ostatní oslňují s modely SUV – Stěhovací Univerzální Vehikl – který mají na leasing a kdy platí za údržbu a opravy neuvěřitelně vysoké finanční částky.


O autorovi

Další články

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna *

Top