Asie válcuje Evropu! Proč k nám pouštíme lodě, které přivážejí bídu?

Asie válcuje Evropu! Proč k nám pouštíme lodě, které přivážejí bídu?

Našinec by čekal, že Evropská Unie, která zakazuje žárovky, a nařizuje, jak se má jmenovat pomazánkové máslo, v zájmu svých občanu tvrdě zakročí. Omyl! Ona Číňanům ještě zatleská. Za pár let budeme mít všechno podle předpisů, budeme svítit čínskými zářivkami, ale. Zbude jen obrovská Čína, a v Evropě pár obchodníků, kteří nebudou mít na kom bohatnout.

„Těsně před Vánocemi doplula do britského Southamptonu největší kontejnerová loď světa Marco Polo s rekordním nákladem 18 tisíc kontejnerů, plných asijského zboží pro vánoční trh.“

Možná to tak český tisk nepsal jen proto, aby nás nepoštval proti pracovitým Asiatům. Nepředstavitelná hromada lesklých cetek – bez kterých bychom se pochopitelně neobešli –  přejde přes několik překupníků, aby se nakonec objevila na našem trhu. Hurá na předvánoční akce! To zas bylo Pepíků, co se chytnou do sítě půjček a prodejů na splátky. Již nyní mají věřitelé téměř dvojnásobný přísun peněz.

Nikdo – kromě evropských úředníků – nemá představu, jak obrovské množství kontejnerových lodí v tichosti připlouvá každoročně do Evropy. Čím více kontejnerů z Asie, tím méně práce v Evropě. Radujeme se z plastových krabiček se stále větším nápisem MADE IN CHINA, ve skutečnosti jsme s každým novým nákupem blíž k vlastní bídě. A slavná Evropská Unie nás ještě postrkuje:
Kup si to, máš na to!

Ve skutečnosti bohatne jen pár jedinců. Přivážejí další a další tuny zboží, aby zlikvidovali poslední zbytky výroby, zvýšili počty nezaměstnaných, a donutili státy vydávat na jejich podporu stále nové miliardy. Zabránit tomuhle ekonomickému drancování by mělo být prioritou Evropské Unie. Namísto toho prosazuje ve prospěch zářivkové lobby rtuťové mžikavé nesmysly do každé domácnosti. EU, a celá její úřednická mašinérie, musí být z něčeho živa. Normálně by to mělo být z práce Evropanů, ale zřejmě je pohodlnější bohatnout z jejich bídy.

Přitom se už dávno ví, že když peníze odcházejí ze země, musí se zdražovat, aby se zalepily stále větší díry ve státní pokladně. Výroba, kterou u nás pár porevolučních „státníků“ dovolilo zlikvidovat, už zřejmě z mrtvých nevstane. Je to i naše vina – namísto abychom po revoluci podpořili domácí výrobce, začali jsme kupovat laciný šmejd, který sice lépe vypadal i fungoval, ale vydržel sotva rok, dva. Textilní, hutní, zbrojní průmysl. To všechno jsme de facto pomáhali zlikvidovat. Nebo jsme s tím tiše souhlasili – což je ještě horší. Na naši obhajobu budiž řečeno, že jsme byli zaslepeni ideály – které se však nenaplnily –  jak už to u ideálů bývá.

Jedna z posledních věcí, která tu funguje, jsou evropské automobilky. Citroen nedávno oznámil, že musí omezit výrobu. Nebude jediný. Ačkoli nepatřil nikdy k nejdražším, válcují ho korejské a čínské automobilky. A lidé jim tleskají, protože jim nedochází, že kdyby kupovali evropská auta, měli by práci, a naše auta by mohla být levnější. A k tomu, jako bonus, bychom měli co do huby. Obyčejný člověk to nezmění – to je právě úloha politiků. Evropských politiků.

Jenomže ti, pokud si právě necpou břicha nebo nechrápou, mají úplně jiné starosti. Třeba přebírat Nobelovu cenu míru. Za humanitární bombardování.

Svět je zkrátka postavený na hlavu. A tak lidem nakonec nezbude, než v úžasu hledět na ty majestátné lodě přivážející jim naději, že namísto do práce půjdou zítra na pracák.


O autorovi

Další články

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna *

Top